Email Marketing Manager voor het MKB
Volgens Statista gebruik wereldwijd 3.8 miljard mensen email als communicatie tool. En in 2021 zal dit naar verwachting zelfs toenemen naar 4.1 miljard. Al deze mensen versturen en ontvangen dagelijks 269 miljard emails op hun telefoon, tablet of computer. De wereld is dus overladen met email, met behulp van een professionele Email Marketing Manager zorg je er voor dat jij opvalt tussen al miljarden berichten.
Wat doet een Email Marketing Manager voor het MKB?
Denk maar eens na hoeveel verschillende email berichten je van bedrijven ontvangen hebt de afgelopen tijd. En je begint voorzichtig een beeld te krijgen wat een Email Marketing Manager kan betekenen voor een MKB bedrijf.
En dan moet je eigenlijk nog bedenken dat wat je ziet, de emails in je inbox, maar het puntje van de ijsberg is. Er komt heel wat bij kijken om een email marketing campagne in goede banen te lijden. Zo zet een Email Marketing Manager uiteraard de email campagnes op, maar volgt en analyseert ook de resultaten. En met deze informatie worden de marketing uitingen natuurlijk verder verbeterd. En dan heb je nog het automatiseren van processen om tijd en geld te besparen.
Je ziet het er is dus genoeg taken en werkzaamheden die een goede Email Marketing Manager van jou als ondernemer weg kan nemen.
Het verschil van een professional
De meeste ondernemers die met email marketing beginnen, doen dat zelf. Ze nemen een Mailchimp account, zoeken wat informatie op het internet en gaan aan de slag. Dit leidt meestal tot de maandelijkse nieuwsbrief. Of als je nog een stapje verder gaat een aantal los aan elkaar hangende email campagnes die niet echt resultaat opleveren.
Als je een professionele Email Marketing Manager in de arm neemt veranderd dat. Na een kennismaking word de klantenreis uitgestippeld en word dit vertaald naar een email marketing strategie. Nu heb je opeens een plan voor succes in handen, en dat zorgt voor veel betere email marketing resultaten!
Een professional doet dus meer dan een verschil maken. Het is een noodzakelijk onderdeel van een email campagne als je het echt professioneel wilt aanpakken!
Wat kan een Email Marketing Manager voor jou betekenen
Naast het uitsturen van een nieuwsbrief doet een Email Marketing Manager natuurlijk nog veel meer. Dat is onder tussen wel duidelijk. Maar toch krijgen we bij ActiveCampaign Manager regelmatig de vraag: wat is het resultaat van jullie service?
Wij zorgen voor een email marketing strategie die geld oplevert en tijd bespaard
Het korte antwoord hierop is: wij zorgen voor een email marketing strategie die geld oplevert en tijd bespaard. Maar ondanks dat dit 100% klopt, is het wel een heel algemeen antwoord vind je niet? Daarom hieronder een lijst met concrete resultaten van enkele tevreden klanten.
- Verbetering in Brand-awareness
- Naadloze integratie van sales en marketing activiteiten
- Automatisch en tijdbesparend onboarding proces voor nieuwe klanten
- Automatisch verlopend klantenservice proces
- Een succesvol klantenloyaliteit programma
- En nog veel meer
Is het ietst voor mijn bedrijf?
Om te beginnen neemt een professional heel veel specialisme met zich mee die binnen kleinere bedrijven vaak ontbreekt. Dit specialisme kan een goede boost geven in de resultaten van een bestaande email marketing strategie. Of er voor zorgen dat je vliegend uit de startblokken komt wanneer je net met email marketing begint.
Een Email Marketing Manager helpt je onder ander bij:
- Wat wel en niet werkt in email marketing
- Bij het opzetten van een passende email strategie
- Het verzamelen van nieuwe contacten (lead generatie)
- Een foutloze technische uitvoering
- Het “schoon” houden van je email lijst
- Het verbeteren van de prestaties van je email lijst (meer conversies)
- Het analyseren van resultaten van verzonden nieuwsbrieven en mailings
Naast de kennis die jou Email Marketing Manager meeneemt kan deze ook veel taken wegnemen.
Het besluit
Of je nu wel of niet besluit een Email Marketing Manager voor je onderneming aan het werk te zetten is natuurlijk helemaal aan jezelf. De juiste manager kan veel werk van je overnemen en expertise brengen, maar er moet natuurlijk we een juiste klik zijn. Is deze er niet dan word het een lastige samenwerking, en daar zit niemand op te wachten.
Zo kan de juiste Email Marketing Manager kan heel veel successen opleveren. Maar de verkeerde ook heel veel hoofdpijn. Wil jij na het lezen van dit blog uitzoeken of er een klik is met een ActiveCampaign Manager medewerker? Neem dan gerust contact op!