Marketing automation & klanten communicatie

Steeds meer gaat automatisch, en zo ook in marketing. Met Marketing Automation worden processen die vroeger handmatig moesten en veel tijd kosten geautomatiseerd. Hierdoor hou je veel meer tijd over om aan je bedrijf te werken!

  • Leads verzamelen en scoren

  • Persoonlijke communicatie

  • Tijd winst

  • Geautomatiseerde sales

Marketing automation voor iedereen

Marketing automation stroomlijnt en versimpeld sommige van de meest tijdrovende processen in de sales en marketing. Waardoor je opnieuw tijd krijgt om je bedrijf te doen groeien!

Zo kun je zonder een enkele druk op de knop emails en berichten uitsturen. Automatische acties starten op gedrag van klanten en klanten over meerdere platformen volgen en scoren.

Wanneer je marketing automatisering op de juiste manier implementeert zal je:

  • Meer leads genereren
  • Leads scoren op gedrag
  • Tijd besparen
  • Persoonlijke communicatie hebben
  • Sales automatiseren

Leads verzamelen & scoren

Een marketing automatisering tool verzameld leads van alle verschillende kanalen op een plek. En wanneer de leads eenmaal in het systeem zitten worden zo over elk platform dat je hebt gevolgd. Wat ze doen op je website, in je emails en op social media. Alles word gevolgd zodat je heel precies de engagement van een klant kan scoren

Wat zijn de voordelen hiervan? Je weet precies welke klant de grootste kans heeft te converteren en voor welk product of dienst. Zo kan je marketing budget heel efficiënt gebruikt worden

lead generatie visual
klantencommunicatie visual

Marketing automation & persoonlijke communicatie

Iedereen wil persoonlijk benaderd worden. En de paradox is dat door je marketing te automatiseren je communicatie met je klant persoonlijker word ontvangen!

De redenen hier van zijn:

  • Dat klanten heel specifiek benaderd kunnen worden
  • Betrokkenheid van klanten scherp gevolgd word
  • Online handelingen van klanten gerelateerde promoties starten

Tijd besparen

Iedereen wil efficiënter werken en tijd besparen. Maar hoe doet een marketing automatisering systeem dat voor je?

  • Het gebruik van marketing automatisering stroomlijnt je sales proces
  • Marketing uitingen zijn compleet geautomatiseerd
  • Leads worden automatische gegenereerd

Sales automatisering

Met een goed marketing automatisering tool kan een heel groot gedeelte van de sales automatische plaatsvinden. Waardoor je tijd overhoud voor persoonlijke ontmoetingen met belangrijke klanten, het geen waar het echte geld verdiend word dus.

Het bijhouden van sales funnes, het agenderen van afspraken en het versturen van bevestiging emails en berichten alles kan geautomatiseerd worden!

Kortom geld uitgeven aan een marketing automatisering is een investering die zijn geld meer dan terug verdiend. Het levert geld op door hogere conversie ratio’s en tijd winst van je sales en marketing werkzaamheden.

© Copyright - ActiveCampaign Manager

Marketing Automation voor het MKB?

Ben jij ook benieuwd wat je met Marketing Automation kunt doen? Download de brochure!

Houd je inbox in de gaten, je download is onderweg.

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.

You have Successfully Subscribed!