In dit artikel lees je waarom e-mails naar het tabblad “Promoties” van Gmail gaan en krijg je tips om deze direct in je Primaire tabblad te krijgen.

Gmail heeft verschillende inbox-tabbladen geïntroduceerd, waaronder het tabblad Promoties. Dit hebben ze gedaan om de aflever kwaliteit van e-mails en openingspercentages te verbeteren. En tegelijk het aantal spamklachten van hun gebruikers te verminderen. Gmail bezorgt e-mails op deze tabbladen op basis van voortdurend veranderende algoritmen die rekening houden met variabele gegevens, waaronder afzenderinformatie, e-mailinhoud en betrokkenheid van de ontvanger. Je hoeft echter niet bang te zijn! Je kunt deze tabbladen zien als extra inboxen. En niet alle Gmail-gebruikers profiteren van de tabbladen – velen schakelen ze uit ten gunste van een meer traditionele inbox waar alle e-mails op één plek worden afgeleverd.

Verderop in dit blog kun je informatie vinden over de volgende onderwerpen. Lees dus snel verder.

  • Waarom wordt mijn e-mail bezorgd op het tabblad Promoties?
  • Voordelen van het tabblad Promoties
  • E-mails laten bezorgen op het primaire tabblad

Waarom wordt mijn e-mail bezorgd op het tabblad Promoties?

Gmail verplaatst marketing- en bulk-e-mails, zoals deals, aanbiedingen en andere promotieberichten, naar het tabblad Promoties. Ook E-mails die via ActiveCampaign worden verzonden, komen hier vaak terecht. Dit komt omdat ActiveCampaing een e-mailserviceprovider (ESP) is.

Voordelen van het tabblad Promoties

Het goede nieuws is dat mensen die het tabblad Promoties in hun e-mailaccount gebruiken, hier regelmatig zoeken naar e-mails van hun favoriete winkels, online winkels en andere bedrijven waarvan ze lid zijn van de mailinglijsten. Dus als je contacten erg betrokken zijn bij je e-mails, weten ze dat ze het tabblad Promoties moeten controleren om je e-mails te verslinden!

E-mails laten bezorgen op het primaire tabblad

Het tabblad Primair van Gmail bevat alle e-mails van mensen die je kent en alle andere berichten die niet op andere tabbladen verschijnen. Het is natuurlijk moeilijk om je e-mail op het tabblad Primair van een contactpersoon te laten landen – dit is namelijk allemaal aan de ontvanger!

Een e-mail verplaatsen naar het tabblad Primair

Contacten kunnen besluiten je naar hun Primair tabblad te verplaatsen door op één van je e-mails te klikken en deze te slepen vanaf het tabblad Promoties. Door dit te doen, worden alle toekomstige e-mails afgeleverd op het primaire tabblad.

Tabbladen uitschakelen

Contacten kunnen deze tabbladen ook helemaal uitschakelen, waardoor alle e-mails in de primaire inbox kunnen worden afgeleverd:

  1. Klik op het tandwielpictogram Instellingen en selecteer “Alle Instellingen Weergeven” in de vervolgkeuzelijst.
  • Klik op het tabblad “Inbox”. Schakel vervolgens het selectievakje naast Promoties en andere ongewenste tabbladen uit om ze uit de inbox te verwijderen. Klik op “Wijzigingen Opslaan” onder aan het scherm.

Wat je zelf kunt doen!

Alles aan je contacten overlaten is ook weer zo wat. Hier zijn dus enkele dingen die je kunt doen om ervoor te zorgen dat je e-mails op het tabblad Primair terechtkomen:

  • Vraag je abonnees, bijvoorbeeld in je welkomst-e-mail, om je afzender-e-mailadres toe te voegen aan hun contacten. In Gmail kan dit worden gedaan door de muisaanwijzer op de naam van de afzender in de linkerbovenhoek van de e-mail en vervolgens op “Toevoegen aan contacten” te klikken. E-mails van de contacten van een abonnee gaan altijd naar de primaire inbox.
  • Personaliseer Je e-mailadres en adresseer je contacten met hun naam.
  • Schrijf naar je contacten alsof ze je vrienden zijn (wat eigenlijk ook het geval is natuurlijk).
  • Gebruik geen spam-achtige kenmerken in je onderwerp regel.
  • Geen spelling- of grammaticale fouten in je onderwerp regel of hoofdtekst van de e-mail. Te veel kunnen je e-mail in de spam-map plaatsen.

Waar het dus eigenlijk op neerkomt: stuur boeiende e-mails en je contacten openen ze, ongeacht op welk tabblad ze worden afgeleverd!


© Copyright - ActiveCampaign Manager

Marketing Automation voor het MKB?

Ben jij ook benieuwd wat je met Marketing Automation kunt doen? Download de brochure!

Houd je inbox in de gaten, je download is onderweg.

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.

You have Successfully Subscribed!