ActiveCampaign lijst segmentatie

Contactlijsten samenstellen

Contacten managen met ActiveCampaign is heel belangrijk. Je kan eenvoudig contactlijsten onderverdelen in segmenten. Dit is handig voor het versturen van je mailing of voor het tonen van dynamische content. Je stelt segmenten samen op basis van profielgegevens in de database, het klikgedrag in mailings of activiteit van de klant op de website. Met de overzichtelijke editor kun je eenvoudige, maar ook zeer uitgebreide selecties maken. Contacten voeg je toe op basis van deze criteria maar het is ook mogelijk om contacten specifiek uit te sluiten.

Relevante communicatie

Personalisatie in e-mails is een bewezen effectieve strategie maar het moet wel goed gebeuren. Als je als man een mail ontvangt met de aanhef ‘geachte mevrouw’, dan haken er wat heren af. Daarom is het zo belangrijk dat dit goed staat ingesteld.
Voor personalisatie kunnen alle databasevelden in ActiveCampaign gebruikt worden. Je kunt je mailings personaliseren met een aanhef, met de onderwerpregel, via de afzender van het bericht of willekeurig op elke ander plek in je e-mail.

Ook is het mogelijke andere inhoud te tonen voor een deel van je doelgroep. Zo kun je bijvoorbeeld verschillende teksten of producten aan mannen of vrouwen laten zien, of verschillende content op basis van leeftijd, interesses en voorkeuren.

A/B test op desktop dubbel beeldscherm

Constante profiel­verrijking

De informatiedatabase van je ActiveCampaign-account is continu in beweging. Profielen worden aangevuld door automatisch informatie op te slaan via doorkliks, campagnes, ingevulde formulieren en website-activiteit. Zo creëer je gaandeweg een beter beeld van je doelgroep en wordt daarmee je e-mailmarketing (campagne) steeds relevanter en persoonlijker.

E-mailbestand opbouwen

Hoe groter de doelgroep die je kunt bereiken hoe groter de kans op succes. Achter elk nieuw e-mailadres schuilt een persoon die je kunt bereiken met jouw boodschap. Als je niet werkt aan het uitbreiden van je contactenbestand dan krimpt je bestand door afmeldingen en bounces en wordt de groep waarmee je kan communiceren steeds kleiner. Met onze handige formulieren, kun je simpel je contactenlijst uitbreiden. Doe hier je voordeel mee.

Voldoe aan alle wetgeving

Met de geautomatiseerde afmeldmogelijkheid en bounce­verwerking voldoet ActiveCampaignManager volledig aan de Nederlandse AVG-wetgeving. E‑mail­adressen die je e-mailberichten niet ontvangen, worden geregistreerd binnen de software. Zo zie je direct welk percentage hard en soft bounces je hebt ontvangen (waarom is een e-mail niet afgeleverd). Dit biedt kansen om je adressen­­bestand up-to-date te houden.

Nieuwsbrief editor op desktop

Directe CRM koppeling

Vergroot de effectiviteit je van sales(team) door de meest waardevolle contacten van de anderen te scheiden. Dit is mogelijk door het segmenteren van lijsten. Filter bijvoorbeeld de contacten er uit die regelmatig op de website komen of vaak bestellen, zodat je specifiek deze mensen kunt bereiken. Of kijk juist wie van je vaste klanten al een tijd niets besteld heeft en stuur een verrassende mail. Zo zet je jouw sales(team) optimaal in!

Onze software zien? Plan een demo in

Wil je zien wat ActiveCampaignManager te bieden heeft? Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw onderneming? Plan dan direct een online demo in bij één van onze experts. In dertig minuten geven we je een goed beeld van de software en leggen we uit hoe een eventuele samenwerking met ons eruitziet.
Lekker interactief en natuurlijk geheel vrijblijvend!

ActiveCampaign Manager software demo
© Copyright - ActiveCampaign Manager

Marketing Automation voor het MKB?

Ben jij ook benieuwd wat je met Marketing Automation kunt doen? Download de brochure!

Houd je inbox in de gaten, je download is onderweg.

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.

You have Successfully Subscribed!